HONORAR, SCENE M.V.

 

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL OM ALT DET PRAKTISKE

 

 

 

ØKONOMI

 

Hvad koster det?

 

Det afhænger af mange forhold: Arrangementets omfang (dinér / dans / reception), lokalets størrelse, antal deltagere, geografisk placering osv. Kontakt os - og få et tilbud.

Se også ”AFREGNING” nedenfor.

 

 

Kørsel

 

Kørsel i Århus-området er inkluderet i prisen. Uden for området tillægger vi ca. statens takst.

 

Orkestergrej

 

Forstærkeranlæg, lysanlæg, og alt hvad vi i øvrigt medbringer, er inkluderet i prisen. Vores eget anlæg kan anvendes på alle fester - fra helt små selskaber og op til ca. et par hundrede gæster.


Vi har desuden kontakter til professionelt anlæg, som kan spille ekstremt store haller op. - Det påvirker naturligvis prisen.

 

MUSIKKEN

 

Lydstyrke

 

Vi lægger stor vægt på at tilpasse lyden til lejligheden. Det skal være rart at deltage i en fest. Hvis lydniveauet ikke er passende, så er det ikke rart (heller ikke for os!).

Selv med vores store rutine er det ikke altid nemt at vurdere lydforholdene i hele lokalet.


Så hvis du synes, vi spiller for højt - eller for lavt - så fortæl os det!

 

Pauser

 

Den overenskomstmæssige pause er på et kvarter pr. dansetime, som vi naturligvis passer ind i festens forløb. Under dinér holder vi ofte i stedet små pauser på scenen, så vi er til stede, hvis behovet opstår.

 

Pausemusik

Vi medbringer "dåsemusik" til pauserne, men vi vil også gerne spille dine egne CD'ere over vores anlæg (- vi skifter dog ikke CD for hver melodi).

Bare husk, at vi pakker vores anlæg ned, når vi er færdige med at spille.

 

Overdans

Vi plejer at være "til at tale med". Husk at forhøre, om restauratøren også vil være med til forlængelse!

Det er sjældent en god idé at genoptage live-musikken efter godnat-suppen, så husk samtidig at udskyde natmaden!

 

Repertoire
Vi lægger os ikke på forhånd fast på, hvilke melodier, vi vil spille en aften. Der skal være plads til at rette ind, så gæsterne får den optimale fest ud af det. Men musikalsk varieret – det bliver det!

 

Festsange

 

Vi kan akkompagnere til stort set alt – men det er i alles interesse, at vi har haft mulighed for at forberede os.

Hvis du ved, at der er planlagt lejlighedssange, så lad os få et praj i forvejen. Det er især vigtigt, hvis en sang er lavet som et potpourri, hvor man skifter melodi flere gange undervejs. Bare melodiernes titler pr. e-mail vil være en stor hjælp.

Du og dine gæster kan træffe vores pianist Kurt Frimodt på tlf. 86 18 20 26, eller gerne på hans e-mail (klik her).


Kurt beskriver sin dinérmusik mv. her: www.kurtfrimodt.dk

 

Musikalsk gæst ved festen
Vi akkompagnerer gerne, hvis en gæst vil synge eller spille en sang. Vi er med på en impulsiv idé – her og nu. Eller lad os få et tip på forhånd, så vi har mulighed for at forberede os.

 

DET TEKNISKE

 

Strømbehov

 

Vi kan klare os med en almindelig rød 10 Ampere sikring, 220 / 230 volt, hvis der ikke samtidig er tilsluttet kulørte lamper, fadølsanlæg, kaffemaskiner eller lignende.
Men vi foretrækker 2 faser, d.v.s. 2 x 10 Ampere, eller kraft (- vi kan anvende både "nyt" og "gammelt" kraftstik).

 

Strøms placering

 

Strøm skal være indenfor rækkevidde (max. 10-20 m).

Bare for en sikkerheds skyld vil det være en god idé, hvis du har orienteret dig om sikringstavlens placering - og om ekstra, passende sikringer.

 

Opstilling / nedtagning

 

Vi starter normalt med at stille op ca. 1 time før vi skal spille. Ofte kan en del af forberedelserne ske uden for lokalet, så vi hurtigt kan ”trille ind” efter spisningen.

Eller vi kan aftale opstilling på et tidligere tidspunkt. Nedtagning sker umiddelbart efter at vi slutter.

 

Scenens størrelse

Vi tilpasser os efter stedet, men gode arbejdsforhold begynder ved en scenedybde på 2,5 m, og en bredde på ca. 1 m pr. person (+ 1 m til trommer).

 

AFTALE

 

Forespørgsel om arrangement

 

Ring - eller send mail - til Aksel Nørgaard eller Jan Eskildsen.

NB. Vores kalender rækker flere år ud i fremtiden!

Aftale om arrangement

 

 

Efter at vi har lavet en mundtlig aftale, bekræfter begge parter aftalen pr. e-mail. Så undgår vi misforståelser, og begge parter får bekræftet, hvad vi er blevet enige om.

 

Hvis du foretrækker en egentlig kontrakt til underskrift, så sender vi sådan en.

 

Ingen aflysning

Vi har kontakt til reservemusikere på "næsten alle pladser". Det er derfor MEGET MEGET sjældent, at vi ikke har kunnet gennemføre et arrangement, trods sygdom eller andet forfald.

 

AFREGNING

 

Ved arrangementets afslutning

Det er kutyme, at afregning sker umiddelbart efter arrangementets afslutning. Med mindre, at der på forhånd er truffet anden aftale.

 

Men når festen er forbi, er der ofte en masse glade gæster, som ønsker at tage afsked med værten. Og så er det træls for dig at skulle bruge tid på afregningen.

 

Vi kan derfor anbefale, at afregning i stedet sker i ro og mag, når vi ankommer. Men det er helt op til dig!

Bankoplysninger

Hvis honoraret er på mindst 10.000 kr. siger ny lovgivning, at du er bedst sikret ved en elektronisk overførsel. Det kan ske via netbank:

 

Reg. nr.: 7121 (Sydbank)

Konto nr.: 1626487 (Aksel & the Hooligans v/Jan Eskildsen, Rosenhøj 3 B 1 th, 8260 Viby J)

 

Husk at tilføje datoen for det arrangement, du afregner for.

 

Skatteoplysninger

Hvis du som arrangør har et virksomhedsnummer (cvr-nr.), indberetter du vores samlede honorar til SKAT som B-indkomst (felt 36) på:

 

Cvr-nr. 79 12 64 11 (Aksel & the Hooligans v/Jan Eskildsen, Rosenhøj 3 B 1 th, 8260 Viby J)

 

Hvis du som privatperson har hyret os, har du ingen pligt til at indberette til SKAT.

 

 

 

FORPLEJNING

 

Drikkevarer

 

Vi kommer for at spille musik - ikke for at drikke os fulde. Vi "kører faktisk ret langt pr. liter". Men vi ser da gerne, at arrangøren stiller lidt vand, øl og kaffe til rådighed.

 

Mad

 

Det er almindelig kutyme, at arrangøren bespiser dinérmusikere i "strække-ben-pausen" efter middagen.

 

Overnatning

 

Overnatning vil som regel kun være tilfældet på en ø, som ikke er brofast. Eller ved fler-dages engagementer LANGT fra Århus.

 

Du vil som arrangør ofte være dén med de bedste lokale kontakter, og derfor kan du nok organisere den billigste overnatning.

 

 

 

 

 

 

 

SÆRLIGT OM…

 

Særligt om bryllupper

 

Det er vores erfaring, at bryllupsmiddage trækker ud. Der er knyttet så mange traditioner til - f.eks. brudgommens tale, forældrenes taler, vennernes "skøre" indslag, ti sange osv., og herefter strække-ben-pausen, hvor lokalet samtidig omdannes, så der er plads til at danse.

Det er klart, at du som festarrangør ikke vil risikere, at der bliver et "hul" i festen før musikken er klar til at spille. Og det er selvfølgelig svært at spå om, hvor lang tid, de forskellige indslag vil vare. - Særlig, da ingen kan have et samlet overblik på forhånd.

Men vi har MANGE gange fået vores hyre for at sidde og vente i timevis, mens den gode - og underholdende - middag trækker ud. Det er endda meget almindeligt, at hvis spisningen starter kl. 18, så er der næsten panik på for at nå brudevalsen inden kl. 24.

Der kan siges både for og imod at udnævne en toastmaster. Men for at undgå, at der er 17 indslag som "lurepasser" og pludselig dukker op, når middagen er slut, så kan det være en stor fordel at have en myndig - og gerne munter - styring på festen.

Tal i øvrigt med restauratør og/eller køkkenpersonale om deres erfaringer.

 

Det kan være en god idé at lægge selve vielsen allerede kl. 13. Så er der tid til at blive fotograferet, åbne gaver og sludre med gæsterne, inden I går til bords. Og hvis I oven i købet serverer bryllupskagen om eftermiddagen, så kommer den ikke tidsmæssigt ”i klemme” efter middagen, hvor ingen alligevel kan spise mere.


Særligt om havefester

 

Det kan være fantastisk at holde sin familiefest i et telt i haven. Især hvis du har styr på strømforbruget!

Se afsnittet ovenfor om strømbehov. Det er altså vigtigt, at du danner dig et overblik over, hvor meget strøm der er til rådighed, - og hvor meget der er behov for.

Hvis du henter strøm inde fra villaen, så bør du trække det fra forskellige faser.

Mest oplagt er de 3 x 16 Ampere fra vaskemaskine-kraftstikket, som alligevel ikke er i brug under festen. Så er der strøm nok til fadølsanlægget, lys, kaffemaskine(r) OG Aksel & the Hooligans.

Evt. opvarmning bør ikke hentes fra el-nettet.

 

 

KONTAKT


Aksel Nørgaard  tlf. 20 62 98 17
E-mail: Klik her

Jan Eskildsen     tlf. 21 40 16 74
E-mail: Klik her


Tilbage til forsiden